T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MALATYA / BATTALGAZİ - Şehit Murat Doğru İlkokulu

Haberler

May

ŞEHİT MURAT DOĞRU İLKOKULU 2/B SINIFI ÖĞRETMEN VE ÖĞRENCILERİ OLARAK  OKULUMUZA İSMİNİ VEREN ŞEHİT MURAT DOĞRU 'NUN ANNESİ FATMA DOĞRU TEYZEMİZİN "ANNELER GÜNÜNÜ "KUTLAMAK İÇİN ZİYARETTE BULUNDUK.GÖSTERDİKLERİ MISAFİRPERVERLİKLERİNDEN ,İLGİ VE ALAKALARINDAN DOLAYI ŞEHİT  MURAT DOĞRU İLKOKULU ADINA TEŞEKKÜR EDER,KENDİLERİNE SAĞLIKLI, HUZURLU, NİCE YILLAR DİLERİZ.FAHRİ SARITAŞ  2/B SINIFI  ÖĞRETMENİ

May

May

AKADEMİK BECERİLERİN İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ (ABİDE) PROJESİ

Bilindiği üzere eğitim sistemimizde öğrenci seçme ve yerleştirme sınavlarında çoktan seçmeli sorular kullanılmaktadır. Ancak çoktan seçmeli sorular, öğrencilerin cevapları kendilerinin oluşturmasına olanak vermez. Bu tür sorularda seçenekler vardır ve öğrencilerden seçenekler arasında tercih yapmaları beklenir. Bu nedenle bu tür sorularla öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme, yorum yapma gibi üst düzey zihinsel özelliklerinin ölçülmesi zordur. Öğrencilerin üst düzey zihinsel özelliklerini ölçmek için açık uçlu soruların kullanımı daha uygundur. Çünkü açık uçlu sorular öğrencilere düşünme ve kendi cevabını oluşturma olanağı vermektedir.

ABİDE Projesiyle farklı soru türleri kullanılarak öğrencilerin üst düzey zihinsel özelliklerine sahip olma durumlarının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bunun sonucunda da ulusal düzeyde bir izleme-değerlendirme sistemi kurulması planlanmaktadır. Projenin Haziran 2015 tarihinde gerçekleştirilen pilot uygulamasında açık uçlu soruların ulusal sınavlarda kullanılabileceği görülmüştür.


Projenin Amacı Nedir?

Projenin genel amacı, farklı madde formatlarını kullanarak üst düzey zihinsel özelliklerini ölçmeye yönelik beceri testlerinin geliştirilmesi ve öğrencilerin üst düzey zihinsel özelliklerine sahip olma durumlarının belirlenmesidir. Bu genel amaç kapsamında ulaşılması hedeflenen alt amaçlar ise şunlardır:

  • 8. sınıf düzeyinde öğrencilerin Türkçe, matematik, fen ve teknoloji ve sosyal bilgiler alanlarında zihinsel becerilere ne ölçüde sahip olduklarını belirlemek,
  • Öğrencilerin başarılarını etkileyen duyuşsal özellikleri, aile ve okul özelliklerini ortaya koymak,
  • Öğrencilerin puanlarının karşılık geldiği yeterlik düzeylerinin olduğu ve puanların anlam kazandığı bir değerlendirme sistemi kurmak,
  • 4. Yeterlik düzeylerinin belirlenmesinden sonra periyodik olarak uygulanacak bu çalışma ile süreç içerisinde öğrencilerin gelişim ve değişimlerini, bu gelişim ve değişimlerin eğitim sistemindeki yansımalarını ortaya koyabilmektir.


Bu Projeye Neden İhtiyaç Duyuldu?

Öğrencilerin üst düzey zihinsel özelliklerini ölçmeyi ve ülkelerin eğitim politikalarına yön vermeyi amaçlayan, Türkiye’nin de katıldığı PISA gibi sınavlar uluslararası düzeyde yapılmaktadır. Ancak bu tür sınavlar, birçok ülkede uygulandığı için ortak bir çerçeve kullanılmaktadır. Bu nedenle ulusal düzeyde geliştirilen ve uygulanan bir sınava ihtiyaç duyulmaktadır. ABİDE projesiyle bu ihtiyacın karşılanması planlanmaktadır.

Mrt

Mrt

Şbt

Şbt

Şbt

Berranur'umuz, Cennet Gülüşlü Kuzumuz!!! 6 Şubat Depreminde Hakim Bey Apartmanı'nda kaybettiğimiz öğrencimizi özlem ve rahmetle anıyoruz.

Ock

11 Ocak Perşembe Saat:10:30

Ock

Dönem sonu etkinklikler kapsamında okulumuz genelinde Sinema  gösterimi ve diğer çeşitli etkinliklerle öğrencilerin moral ve motivasyonunu arttırmaya yönelik etkinlikler devam ediyor.

Ock

Okulumuzda  öğretim programlarının yanında öğrencilerde yeni ilgi alanları oluşturmaya, millî, manevî, ahlaki, insanî ve kültürel değerleri kazandırmaya yönelik bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif faaliyetler düzenlenmektedir.

Öğrenciler bu etkinliklere bir sorumluluk üstlenerek, ürün ortaya koyarak veya performans sergileyerek katılım sağlamakta, bu vesileyle okullarımızda nice başarı hikâyeleri, iyi uygulamalar, özgün çalışmalar, çevre/ insan duyarlılığına dair faaliyetler ortaya çıkmaktadır.

Bu kapsamda;  2023 – 2024 eğitim öğretim yılı birinci döneminin son haftasında  öğrencilerin zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki açıdan çok yönlü gelişimini esas alan bir yaklaşımla "Dönem Sonu Sosyal Etkinlikler Faaliyet Planı" hazırlanmıştır.

Faaliyet planı çerçevesin de Okulda kahvaltı etkinliğimiz gerçekleştirilmiştir.

Ara

Ümmetin davasına okulumuzdan küçük bir katkı.

Ekm

İnsanların, hayvanlara sevgisini ve yaşam haklarına olan saygısını göstermesi adına 4/A sınıfımızdan anlamlı bir etkinlik.